dimecres, 11 de febrer del 2009

Ruta ciqüista Nº1: Torelló - St. Boi de Lluçanès

Comencem amb la primera i una de les més clàssiques rutes dels Cupsis. Ruta de nivell mitjà amb alguns trams bastant exigents i d'altres més plàcids.

- Sortim de Torelló en direcció cap al Pelut, travessem l'antiga colònia i per escalfar les cames ens enfilem per la pista asfaltada fins a Can Buixi. Continuem la pista i en uns 300 m arribem al restaurant l'Auró i més a la dreta ens queda el Nederland on fan un altre "tipus" de menjar ... . Seguim a l'esquerra i travessem el pont per sobre la C-17, passem can branques i ens enfilem cap a la parròquis ede Orís. Són uns 2,5 km de pujada suau però continua.

- Una vegada a dalt d'Orís continuem per la pista que ara es torna emporlanada. Al cap d'un parell de km arribem al final d'aquesta pista on hi ha un "trifurcació". A l'esquerra, asflatat, aniriem cap a la Trona, a la dreta no sé on aniria. Seguim per la pista central de terra i que puja. No deixem aquesta pista en cap moment, anem combinant alguns trams de pujada amb altres de més planers.

- Al cap d'uns 5 km arribem a una cadena oberta que indica camí particular, seguim endavant en un tros que ara és mig asfaltat. Després del primer repetxó enllacem un tros de baixada i ens preparem per lo pitjor, el "mur de Gallifa". Després de una corba a esquerres comença aproximadament 1 km de pujada que escalfa definitivament les cames, amb unes rampes que poden arribar fins a un 18 o 20 %. Arribem gairebé a les portes de la casa, però a l'esquerra surt un camí que planeja lleguerament i que és la pista que hem d'agafar. Fem una mica més d'esforç i pugem un parell de km més tot passant per l'ermita de Gallifa. Després de un tros bastant pedregós trobem una pista a l'esquerra que baixa i que no hem de seguir. Seguim la pista principal que ara ja és gairebé tota de baixada.

- Baixem uns 8 o 10 km fins a st. Boi, trobem algunes pistes de desemboscar i també una de més clara a la dreta que aniria fins als Munts (Variant ciqüista 1b). Arribem a St. Boi, si seguim a l'esquerra la carretera arribem a la plaça principal on podem fer un bon esmorzar.

Retornem pel mateix camí, tot i que hi ha variants per fer-ho més entretingut.

Dificultat de la ruta: Majors de 7 anys

Distància: aprox. 40 km

Desnivell: uns 500 m

Per anar a esmorzar: El forn de la plaça, Bar restaurant Cal Met Pl. Nova. Tel.: 93 857 81 06, Restaurant la Mercè C.Antic, 33 Tel.: 93 857 82 92